onsdag 17 juni 2009

Höstblåsor

De hemska äkliga blåsorna på min tunga...



Började med feber när mamma hämtade mig på dagis igår och jag hade slängt maten i papperskorgen på dagis.


Ville inte äta något ïgår hemma heller då mamma upptäcker att jag har massa blåsor på tungan och underläppen.


Så idag bar det iväg till Vc för att kolla vad det var och virus så kallade höstblåsor, skall försvinna inom 1 vecka..


Inte så konstigt att jag inte vill äta, men mamma och pappa har lite problem för jag vill inte dricka så mycket heller... Men de har lurat i mig lite saft,vatten och så..


Pappa träffade Elliotts pappa idag och eftersom Elliott har samma symtom så det är vi som inte vill äta.. och tydligen gick det på deras dagis.


Så snart får väl mina kompisar det på dagis eftersom det smittar innan blåsorna bryter ut.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Stackars du, Gullunge!
Jag vet hur ont EN blåsa
kan gör.MEN, när detta är
över, så kan du åtminstone
glädjas åt att inte få det igen.Puss och kram (det smittar inte vuxna).Var
rädd om Olivia!
Farmor

PIPPIVOGEL sa...

stackare
skulle precis skriva att nu måste vi ses!
det går höstblåsor på elise dagis med!!!! suck!

men hon verkar ha klarat sig från det, men har valt Elias virus som han hade för en vecka sen!!! hon har prickar som täcker hela kroppen och nu även ansiktet!

suck!!!
skönt att slippa dagis i sommar!

kramar till er och krya på er

Maria & Elias sa...

Stackars dig Hugo! Elias hade det i höstas och det var det värsta vi varit med om! Värre än alla förkylningar o öroninflammationer! Du får äta mycket glass!! Krya på dig kramar från oss!

Alexander & Alfred sa...

usch fyyy, stackars dig hugo. hoppas blåsorna snart försvinner. krya på dig. kramar P & A

Marie sa...

Vilken fin blogg! Stackars Hugo, hoppas han snart blir bättre.